miercuri, iunie 24, 2009

Iaşi - Bucureşti. 2

Nichi.
La sfîrşitul anilor 60 şi-a luat tata maşină, carnet de conducere şi-n vara respectivă, am mers la Bucureşti. Intersectia drumurilor spre Bacău, Iaşi şi Bucureşti prevăzută cu-n bidon pentru militian în centru, s-a dovedit o problemă pentru tata. A intrat cu viteză mare în intersectie, şi-a pierdut o clipă firea şi a ieşit de pe carosabil, fără daune, oprindu-se la cîtiva metri în iarbă. Norocoşi, militianul era cu spatele. Auzind el zgomote, se îndreaptă în grabă către noi.
Cu prezentă de spirit, tata ordonă mamei:
- Scoate repede pungile cu mîncare şi pătura.
Militianul nu-şi găseşte cuvintele. Cu mîneca uniformei îşi şterge sudoarea de pe frunte şi perplex, se uită la membrii familiei aşezati pe pătura:
- Aţi avut viteză?
- Da de unde, ne-am gîndit să luăm masa în mijlocul naturii.
- Aţi băut?
Realizează singur: tata n-a băut; se întoarce, examinează din nou urmele lăsate de rotile automobilului, distanta...
- Bine, poftă mare!

Iar le-am mai spus una din povestirile mele (de pe blog) şi a urmat Liliana cu o întrebare, uitîndu-se în ochii mei:
- Ai văzut filmul artistic Caligula?
- Poate l-am văzut!
- Sigur nu l-ai văzut, era un film artistic erotic şi ti-ai fi adus aminte.
- OK.
La sfîrşitul anilor 80, cînd aveam şi noi VCR, cineva ne-a împrumutat acest film. Soacra mea era la noi în vizită. Observa caseta.
- Ci film ai pi casietă?
- Un film istoric despre împăratul Caligula.
- Să-l văd şî eu.
Nu mai era scăpare. Am introdus caseta. Cînd au început scenele în care anturajul defila cu mătărîngile la vedere, soacra-mea, prospăt operată de cataractă, mă întreabă:
- Da cari-i împăratul?

Din nou rîsete şi voie bună în Opel.


Niciun comentariu: