marți, ianuarie 26, 2021

Iuliu Bârcă

Iuliu Bârcă este nepotul lui Costache Bârcă din povestirea anterioară. Am primit un email de la Anişoara, fiica lui Mitriţă.

Bună Costel, 

Din nefericire, nu am date despre Julius, deși am stat de vorbă îndelung cu mama lui, Steluța, cu ocazia drumurilor mele pe la primărie. Ascultam ce povestea ea. A amintit ca Julius este bolnav, că s-a pensionat. Fiind și ea foarte bolnavă, insista pe suferințele proprii.

În mod sigur Ovidiu sau Cătălina știu mai multe. Nu mai vorbesc de sora lui, Lenuța. Ea a participat și la înmormântare, însoțită de unul sau ambii băieți. În plus, pe cap, cu toate restricțiile pandemiei. Se pare că nu are voie să stea în Germania decât 3 zile. Nu știu ce alte detalii mai are Mihai. Julius avea sub 70 de ani, după aprecierea mea. 

Ieri, duminică, a venit la noi Costel Armene, cel cu 100 de găini. A adus pentru mama o sticlă de lapte bătut. A venit vorba de Julius. Nu apuc să-mi duc ideea până la capăt și el spune: 

"A murit!". Își condusese soția la Bogdana, la cursa de Vaslui, să-și facă niște analize. A întrebat pentru cine bat clopotele. Răspunsul a fost: "A murit băiatul lui Toader Bârcă!" 

Gabriela a primit deja și o fotografie, expusă probabil chiar în casa lor, în memoria lui Julius. Este portretul leit al tatălui lui, cu trăsăturile specifice bârculeştilor (cum mai spuneam noi pe vremuri). 

Eu am în minte imaginea lui când era foarte tânăr. Venea la balul organizat de Schimbarea la față - hramul bisericii noastre. Era ultra-suplu, firav chiar. Atunci, părea că are mai mult trăsăturile mamei lui. Îi vom păstra o amintire frumoasă! 

Anișoara

2 comentarii:

Dan spunea...

La ce mai lucrezi Maître?

costel spunea...

Acum sint brick designer, adica aproape am construit niste gardulete din caramizi pentru flori in fata casei.