joi, aprilie 29, 2010

Costineşti (VI)


Cum am acţionat l-a obţinerea taberei din septembrie: m-am prezentat la Costineşti pe 1 iulie; mai pe de-a moaca am ridicat cortul la Raisa-n curte; şi am iniţiat o afacere (ilegală dar necesară) cu blugi, valută etc. Tabăra de tineret traversa o periodă înfloritoare. La vilele de tip bungalow se adăugaseră teatrul de vară şi clubul central.
Uşor, uşor mi-am "descoperit" prietene şi prieteni în toate sectoarele de activitate chiar şi-n comandamentul taberei.

Într-o dimineaţă pe plaja însorită, difuzoarele anunţau cu sîrg:
- Astăzi, în jurul orei 11 ne vizitează iubitul nostru conducător, însoţit de Todor Jivkov, prim-secretar al Bulgariei. Vă rugăm să-i întîmpinaţi cu aplauze.
Liderii au fost punctuali însă studenţii nu i-au aplaudat. Voleibaliştii care se cîntăreau gratuit zilnic, nici măcar n-au oprit meciul! În faţa cantinei, cei 2 vechi comunişti au avut parte de urale subţirele. Fetele de la bucătărie ar fi fost penalizate dacă nu zbierau corespunzător.

Acum dacă tot sînt la "Ceauşescu": vă amintiţi decretul 770 (770 sau 666?), cu interzicerea avorturilor? S-a scris mult despre urmări: decreţei, întrerupere de sarcină nereuşite, filmul 4-3-2-1-0, etc. Mai puţin despre lipsa metodelor alternative: prezervative, anticonceţionale. Regimul comunist a controlat naşpa, dormitorul cetăţenilor. Brusc bărbaţii iubitori au devenit experţi în calendarul intim al femeii. O eroare de calcul a perioadei fertile aducea un nou "decreţel". Cuplurile cu ciclu neregulat erau nefericite!

Mai norocos, aveam o cunoştinţă farmacistă în Bucureşti. Ea îmi fabrica în podul palmei nişte biluţe anti, cu instrucţiuni verbale:
- Sînt valabile aproximativ o oră şi trebuie pastrate la frigider.
Am ignorat ultima indicaţie deoarece: la Raisa era un singur frigider pentru toţi turiştii şi cortul era amplasat sub un prun rămuros. Cînd m-a vizitat prima turturică:
- Vreo protecţie?
- Bineînţeles, şi-am scos cutia cu anticonceţionale.
Rîsetele nostre s-au răspîndit peste toată curtea. Se topiseră biluţele!


6 comentarii:

Dan spunea...

In perioada reclamelor "Adidas Torsion - daca vrei, poti", se vindeau în Costinesti la tarabe Durex-uri cu reclama "daca poti, vrei!".

Dan spunea...

In perioada în care Ceasca a dat faimosul decret, în Franta întreruperile erau interzise de mult si puteai face puscarie doar daca vorbeai despre asta! In Noiembrie 1974 Simone Veil a vorbit la marea lor Adunare Nationala despre subiectul asta si în ianuarie 1975 s-a votat legea.

Costel spunea...

Mi-a luat ghicit subiectul de la Costinesti (VII) cu Durex-ul. :))
Acum trebuie sa-mi imaginez altceva

Dan spunea...

Dezvolta-l, eu n-am intrat în detalii!!!

Costel spunea...

Bine; credea k ma intrebi de farmacista :)

Dan spunea...

Nu mai stiu nimic de ea, ai vazut doar anul trecut când ai fost la mine ca marmacia s-a mutat!