marți, ianuarie 05, 2010

Norocul, loteria şi Wilson (IV)


Wilson a ajuns la noi de pe stradă. Fetele au plasat nişte anunţuri pe stîlpi: găsit pitbul, etc. S-a prezentat un tip blond:
- Nu-i al meu.
Roşcata l-a mai descusut despre pitbuli, şi-n final:
- Ce să facem cu el? Să-l ducem la adăpostul pentru animale?
Tipul s-a mirat:
- E frumos, de rasă, numai muşchi, curtea e mare!
Eu nu-l vedeam frumos ci fioros. Şi nu eram singurul. La prima plimbare vecinul nostru, Jennings:
- I-aţi o bară metalică cu tine.
- De ce ?!
- Să-i desfaci gura cînd muşcă pe cineva.

Încurajator! De fapt era un decreţel: acceptat dar nedorit. Uşor, uşor am remarcat şi calitaţile lui. Un cîine soldat, ascultător, dispus să ducă comenzile pînă la capăt. Nimiceşte adversarul este comanda pe care o înţelege instinctiv şi pe care totdeauna o aşteaptă. N-are teamă de alţi cîini sau oameni; se vede uşor după coada sus. O coboară doar la intonaţiile vocii stăpînului. Îşi economiseşte energia; el nu se joacă, se luptă.

Mingea trebuie distrusă. L-aş fi angajat într-o meserie de testare! O minge de tenis pentru cîini o sparge într-o clipă, una de firmă pentru tenismeni rezistă şi trei minute. La următoarele plimbări admiratorii amabili, se exprimau: "ce cîine puternic sau mare" deşi talia lui este undeva la mijlociu. Odată cînd am depăşit perimetrul local s-a oprit lîngă noi o maşină cu geamuri fumurii şi zguduită de muzică rap. Unul din tinerii pasageri, aparent un "gang member" coboară şi mă întreabă:
- Pot să-l mîngîi?
- Da.
În poziţia "sit", ignorîndu-l, Wilson a acceptat mîngîierea.
- Strong mother f...r!
M-am holbat la el.
- Vreau să-l cumpăr.
- Nu-i de vînzare.

După vreo lună, eu cu Wilson, am început să ne înţelegem. Dragostea lui era niţel sufocantă: voia sa fie tot timpul cu mine. Nu mă scăpa din ochi. La început sărea gardul după mine.

Cam în perioada respectivă a lucrat Georgică la noi. I-a plăcut dedicaţia lui Wilson. Vroia să cumpere ceea ce în mod obişnuit nu-i de vînzare: dragostea. Cu o sumă mare cîştigată la loterie spera să mă înduplece.


Un comentariu:

vio spunea...

frumoasa poveste:)