miercuri, ianuarie 07, 2009

Cheia de instalator

Fiind nevoit să desfund conducta principală de drenaj a casei mele, m-am prezentat de urgenţă la Home Depot unde am cumpărat cea mai mare cheie de instalator posibilă (jumatate de metru şi vreo 3 kg).



Aceasta seamana niţel cu o cheie franceză, are însă fălcile cu dinţi şi se închide în unghi.

Obiectul muncii:
a) deşurubarea unui dop filetat din fontă situat în T pe conducta de scurgere, sub casă.
b) introducerea unui şarpe de otel închiriat cu ora, tot de la Home Depot.
c) operaţiile inverse.

După cum vă închipuiţi, m-am blocat la prima operaţie. În spaţiul restrins şi la puterile mele n-am reuşit să-l deşurubez. Am folosit şpray-ul WD-40. După vreo oră am revenit cu o ţeavă care mi-a dublat pîrghia cheii. Fără succes.

O idee salvatoare: cricul maşinii. Îl asamblez şi tot rotind aud un pîrîit uşor. Incredibil, s-a rupt cheia de instalator. Înjur, mă urc în maşină şi direct la secţia returnari de la Home Depot.

Se uită funcţionarul la cheia fisurată, apoi lung la mine. Eu îmi umflu pectoralii.
- Eşti voinic!
Mai că i-aş fi arătat şi jocul muşchilor de la mînă. Rîd, rîde şi el. Îmi procesează rambursarea. Cumpăr altă cheie identică.

Acasă, succes deplin. Familia poate folosi din nou WC-urile.

Niciun comentariu: