joi, iunie 04, 2009

Praga 1. Impresii de călătorie.

Cele 12 ore la bordul aeronavei Lufthansa, Airbus A340-600 sînt greu de suportat. Noroc cu televizorul LCD (la fiecare scaun) şi mersul la toaletă. Multe programe vizionabile la dorinţă: 8 filme, 6 documentare, 8 seriale TV, ştiri şi emisiuni pentru copii. Sfat, păstrează nevizionate cîteva filme şi pentru drumul de întoarcere.

Cele 5 WC-uri alocate clasei economice sînt situate la nivelul inferior (9 trepte). Avînd loc la culoar, am tot vizitat aceste obiective.

Stewardesa Helga s-a numit de data asta Hans. Cînd m-a servit cu vin roşu a doua oară, ne-am împrietenit astfel:
- Numai jumătate de pahar.
- Faci economii Lufthansei?
Mi-a răspuns rîzînd şi mi-a umplut paharul de plastic la refuz. De fapt nu-l chema Hans şi nu era 100% neamţ (mama din Argentina).

După o escală la Frankfurt, am aterizat la ţanc în Praga. Am scos bani de la un bancomat poziţionat înadins cît mai departe posibil de văzul turiştilor. 20 coroane aproximativ 1 USD. Eram deja aşteptaţi de o maşină rezervată pe internet.

Şoferul născut în Sacramento era de meserie actor şi actualmente căsătorit cu o cehoaică. A vorbit tot drumul chestionat alternativ de noi.
În domeniul sportului, era imaginea mea în oglinda pămîntului. Pe cîtă vreme eu vizionez fotbal european în Los Angeles, el urmăreşte baschet american în Praga. Bineînţeles, amîndoi la ore fistichii.

În concluzie ne-a comunicat:
- Cea mai buna bere din lume o veţi bea aici. Eşti tîmpit dacă ceri la restaurant bere la sticlă şi nu din butoi!
Ne-am conformat.

Despre berea cehească.

Toată lumea a auzit de Pilsner Urquell, dar probabil cea mai bună este Staropramen. Peste 100 de fabrici produc bere la fel ca altădată.

Clasificarea cehească, funcţie de alcool:
În mare, peste tot găsim două feluri 10° = adică 4% alcool şi 12° = adică 5% alcool.

Clasificare in funcţie de culoare:
a. Berea blondă cu un plăcut gust amar: 10° şi 12°
b. Berea neagră mai dulceagă: 10° şi 11°

Obligatoriu, cartonaşul şi paharul sau halba, pe/în care se serveşte berea trebuie să fie de la aceaşi companie.

4 comentarii:

Dan spunea...

Vezi Maître, de aia zic eu ca berea neagra se "manânca". Si ma conformez... Nu pricep cum vine chestia cu % si °. Pentru mine e acelasi lucru. Am stat împreuna zi si noapte atâta timp si mai avem lucruri de lamurit...

Costel spunea...

Pe meniu scrie: bere 10°. Tradus in procentele de alcool cu care sintem noi obisnuiti: bere 4%.

Dan spunea...

Eu stiam ca un vin normal are 12°.

Costel spunea...

La cel mai mare consum de bere pe cap de locuitor, trebuie sa le acceptam si sistemul de clasificare.