joi, mai 26, 2011

Jocuri


În perioada ploilor mocăneşti ne jucam prin casă, cîntînd:
Plouă, plouă, babele se ouă, într-o casă nouă
Ouăle-s de lut, babele se ...

În zilele frumoase jucam fotbal pe un maidan apropiat. Aici în America, copii se apucă de sport numai cînd au echipamentul corespunzător. Noi jucam în haine obişnuite şi c-o minge de-ţi venea să ne plîngi de milă. Cel care aducea mingea era lăsat să-şi aleagă primul coechiperii.

Din cînd în cînd, ne vizita naşa mea din Braşov, Eliza şi odată mi-a adus o minge solidă de cauciuc. Am arătat-o băieţilor ţinînd-o strîns la piept, aşa cum aş strînge-o acum pe Shakira. Toti au mîngîiat-o; am ales eu echipa mea şi Titi, cel mai bun fotbalist, echipa lui. Tot eu am dat lovitura de începere: am luat mingea-n mînă şi-am tras o lumînare de se uitau toţi doar cu-n ochi la ea. A căzut exact în singurul ciot de la o buruiană mîncată de porcul vecinului. N-a sărit înapoi şi nici n-am auzit-o fîsîind!

Din motive financiare, anul următor naşa mi-a adus doar o minge de tenis. Acum lucra la oficiul telefonic şi vorbea deseori cu mama, gratis! Mai tîrziu, cînd am început să lucrez în Bucureşti, primeam telefoane ciudate:
- Alo?
- Vorbiţi vă rog
Apoi glasul mamei redirecţionat de la Iaşi prin Braşov:
- Ci faşi?

Am confecţionat nişte palete din lemn şi-am bătut toată vara mingea de tenis, pînă-am pierdut-o sub cireş. După ce-am căutat-o vreo 2 ore, Titi:
- Stiu o metodă sigură.
Îl văd cum scuipă-n palma stîngă:
- Spune drace ce-ai furat.
Cu muchia mîinii dreapte, loveşte în scuipatul mărgelat care sare într-o directie. Căutăm intensiv mingea în direcţia respectivă. După mai multe lovituri, căutăm în toate direcţiile.

Mult mai tîrziu, turist, c-un Opel închiriat, am intrat în Franţa pe la Lille şi-am văzut semnul de circulaţie: "Toutes les directions".

Roşcata locuia la Bucureşti într-un bloc pe calea Victoriei aproape de piaţa Amzei. Copii se jucau de-a ascunselea numărînd:
Unica-doica-trei surcele
rapciu-rapciu-farmacele
ţui-ţui-papagal
pene roşii de curcan
şi de curcă curcănească
de prin ţara Romanească

La cine se termina "poezia", urma să-i caute pe ceilalţi. Cînd se plictiseau de joaca asta îl strigau pe Dan, un băieţel grăsuţ de la etajul trei:
Dan, Dănuţ, Dănel
Porc, purcică, purcel!


7 comentarii:

Cleo spunea...

Mai povesteste...nu m-am saturat. :)

Scaietina spunea...

:))Of, Doamne!
Roscata e la curent de treaba cu Shakira?

Costel spunea...

@Cleo:
Ma straduiesc. :)

@Scaietina:
Imi este teama mai mult de Pique (boyfriend-ul)! Adica sa nu marcheze miine, in meciul final: Barcelona - Manchester United.:)

Cora_ spunea...

Dar pe-aia cu spune drace ce-ai furat o stii pana la capat? Mie mi-o spunea bunica... nu mai stiu decat sfarsitul... "ca te bat cu maiele, pana-ti crapa coa...". Ei, pana si dracilor le e frica! :)))

Anonim spunea...

Eu cantam pe ploaie altceva: Caramida lucitoare, Da Doamne sa vina soare. :)

Dar a ta imi place mai mult.

Cora_ spunea...

m-am luat dupa tine... nu era "spune drace", era "scoate drace ce-ai furat"... :)

Costel spunea...

@Cora_:
Nu, dar suna interesant. Pentru draci o turbinca ar fi mai potrivita.

@Dunia:
Suna frumos :)