vineri, ianuarie 23, 2009

Marele Alb

Astăzi primesc un email de la Dănuţ:Costele, Costicăăăăăă! Ce facem frate, mîine e ziua lui Nichi, colegu'lu' matale! Ai vreo coordonată de-a lui?

Îi trimit numerele de telefon şi mă gîndesc că n-am prea scris despre Nichi, colegul meu de bancă din liceu. Pe unde nu ne-am rupt noi pingelele prin Iaşi şi am continuat şi-n Bucureşti, unde el a urmat Automatica.

De la Liceul Internat, cobori multe trepte, coteşti la dreapta pe strada Păcurari şi imediat ajungi la Nichi acasă. Mama lui Nichi era profesoră de botanică / biologie şi odată cînd eram la el văd într-una una din camere o mulţime de cuşti cu iepuri de casă. În fiecare cîte un iepure şi o fişă cu numele, rasa şi alte însemnări de specialitate.
- Ce-s cu animalele astea?
- Lucrarea mamei despre înmulţirea iepurilor, pentru examenul de grad.

Examinez eu una din fişe unde scria: la data ..... Marele Alb a fost plasat în cuşca iepuroaicei belgiene. Altă fişă relata că iepuroiul californian a fost lăsat o zi întregă cu iepuroaica de angora.

Îi sugerez lui Nichi să îi combine aiurea fără să ştie mama lui. Să vedem ce-o ieşi! După cum am înţeles, el şi fratele lui, Mili i-au permutat cu succes, ba au plasat şi motanul casei în cuşca Marelui Alb.

Mare a fost mirarea doamnei profesoare: micuţii iepuraşi nu corespundeau descripţiilor cărţilor de specialitate.

PS: LA MULTI ANI NICHI! Ziua lui cade chiar de ziua unirii 24 ianuarie.

Niciun comentariu: