miercuri, martie 25, 2009

Continuare la soldatul TR-ist Dan

Continuare la soldatul TR-ist Dan

Şi eu am fost santinelă, noaptea în armată (soldat TR-ist). La parcul auto, în schimbul întîi (23:00 la 2:00). Un frig în ianuarie de crăpau ambreiajele camioanelor cu prelată. Nu aveam vinul roşu colorat cu sfeclă de care vorbeşte Dănuţ.

Mi-am făcut vreo jumătate de oră traseul conştiincios în jurul camioanelor cînd m-a pocnit o pîntecăraie!!! Ceva nu mi-a priit la cină! Dilemă mare: dau alarma sau o rezolv local!?

M-au speriat formulele care trebuiau respectate (legate de caporalul de schimb) în cazul unei alarme, m-am hotărît s-o rezolv local, între camioane. Ce s-ar fi întîmplat: ori eram surprins de inamic (pe vremea aia: americanii) ori de caporalul de schimb, deci bulău. Cum bulăul îl mai experimentasem, am riscat.

Mi-am dat uriasa manta de molton jos, am agăţat automatul de mînerul uşii unui autoblindat şi am scăpat de alarmă.

În decursul acestui proces am călcat regula întîi a santinelei: nu are voie să lase arma din mînă. Odată călcată prima regulă, e mai uşor cu a doua. Am căutat un camion descuiat şi am petrecut restul timpului de pază, la adăpost de vînt.

4 comentarii:

Dan spunea...

Oricum daca venea un inamic imperialist tu aveai la dispozitie arma biologica în acele momente delicate pentru tara, mai periculoasa chiar decât o pusca. Doar vezi ca toti se bat acum sa dispara armele de distrugere în masa, nu Kalasnikoavele.

Costel spunea...

Am acoperit arma biologica cu zapada.

Dan spunea...

Ai prins si primavara în armata, când s-a topit zapada?

Costel spunea...

Nu am mai revizitat parcul auto.