sâmbătă, decembrie 06, 2008

Ţeavă (continuare la Şorogari)

La o altă aplicaţie militară pe Şorogari, Ţeavă s-a supărat rău pe locotenentul major. Nu ştiu de ce; aplicaţia a fost dură: fugăreala, sărituri în noroi, inamici virtuali, ţipete. La prima pauză, cînd cu toţii ne-am trîntit în jurul unui copac, Ţeavă a luat automatul de la spate şi a început să-l izbească puternic de copac. Linişte. Cind a obosit, s-a uitat direct în ochii locotenentului major:
- La trageri am sa păstrez un glonţ pentru tine.
Locotenentul nu a scos absolut nici un cuvînt. Ne-am mai odihnit niţel şi am continuat lejer aplicaţia.

A sosit ziua de poligon. Locotenentul major a împărţit cîte 5 gloanţe teriştilor. Ţeavă le-a primit ultimul. Mai mult, locotenentul a mers cu el pe linia de ochire, a verificat ca automatul sa fie pe pozitia foc cu foc şi a preluat grijuliu cele 5 cartuşe goale.

La întoarcere spre unitate, în camionul militar cu prelată, Ţeavă se adresează calm locotenentului:
- Crezi ca dacă ai stat lînga mine, n-am un cartuş pentru tine?
Bagă mana dreaptă în buzunarul de la piept, scoate între arătător şi degetul mare cu cartuş nou nouţ. Locotenentul major se repede şi-i smulge cartuşul. Conflictul dintre ei s-a încheiat.

Niciun comentariu: