marți, ianuarie 06, 2009

Tehnologia Materialelor

Anul I, primul seminar de tehnologia materialelor. Asistentul explică elocvent la tablă, duritatea metalelor. Mă surprinde aruncînd o bucaţică de cretă în capul lui Max.
- Vreţi să-mi repetaţi ce am spus mai înainte?
Eu, pauză. El:
- Ai nota doi.
M-am revoltat instantaneu. Asta ar fost prima mea notă la facultate. Safteaua!
- De ce? Pentru o neatenţie de cîteva minute!
- Bine, nu-ţi pun doi, o sa te am în vedere.
Au urmat o serie de laboratoare practice: sudări, turnări, strunjiri, polizări etc. Eu eram cel desemnat la aparate, colegii fiind de multe ori spectatori. Asistentul a descoperit ceva: Costel era handy.

Vine şi ziua examenului în lacaşul nou al Politehnicii. Plin de stres, am rupt cursul tocind. Stiam ce mă aşteaptă. În general, regulile examenelor scrise erau: dacă aveai peste 8 nu trebuia să intri la oral (doar dacă tînjeai după o notă mai mare). Asistentul s-a prezentat la ora 8:30 şi a repartizat studenţii în banci. A lasat primul rînd liber. Mi-a făcut semn să ocup un loc în banca întîi lîngă uşa de intrare, pe stînga. El s-a aşezat în dreapta mea.

În jurul orei 9:00 a sosit şi profesorul Neacşu care ne-a dat subiectele de examen. Apoi a dispărut undeva, poate la o cafeluţă. M-am apucat cu timiditate. Mă simţeam urmărit. La prima greşeală asistentul mă corectează. Prind curaj. Alte greşeli alte corectări. Sistemul ăsta, eu scriu fără să mă mai gîndesc şi el mă corectează permanent nu pare eficient.
Aşa că îi împing hîrtiile şi îi fac semn discret să scrie direct pe foile mele. Nu comentează. Se aruncă la scris. Amîndoi ne uitam din cînd în cînd prevăzători la uşă şi la ceas. Sînt primul care am terminat examenul.

Toţi studenţii stau pe culoar şi aşteaptă corectarea lucrărilor de catre profesorul Neacşu. Asistentul iese din sală şi îmi comunică separat:
- Ţi-a pus nota 8. Să ceri o mărire. Lucrarea e perfectă dar alţii au scris mai frumos şi au folosit carioca la desene.
- Perfect.
În sinea mea: nu mie mi-a pus 8 ci lui. Îmi vine rîndul în faţa profesorului:
- Eşti mulţumit cu nota 8?
- Da.

Epilog:
Poate unul din colegii mei îşi aminteşte numele Asistentului. Aş vrea să-l google, să-i mulţumesc.

Niciun comentariu: