luni, februarie 02, 2009

Teze la limba romană

În clasa a IX-a profesoara noastră de limba romană se numea Pop Adela. Elevii insinuau că ar fi fost adevărata Adela din romanul cu acelaşi nume de Garabet Ibrăileanu. Nu îmi mai amintesc de teza la limba romană. Ultima dată cînd am vorbit cu domnişoara Adela a fost în clasa a XI-a:
- Caută-l urgent pe Nichi!
- Ce s-a întîmplat tovarăşa profesoară?
- Fratele lui, Mili (clasa a VII-a) a pus un praf pe bănci şi toţi copii au început să strănute.

Din clasa a X-a, profesorul de limba romană, tovarăşul Calistru Eugen, în afara notei, comenta tezele în clasă, ironizînd autorii. Eu am compus o teză originală cu niscaiva cacofonii. Mi-a pus nota 8 şi mi-a scris:
"Îmbrăcat în frac şi-ncins cu-n curmei de tei"

În clasa a XI-a m-am prins de subiect şi n-am studiat. Mi-am perfecţionat un sistem de copiat pe care nu pot să-l divulg. Intenţionez să-l patentez. Mi-a pus iar nota 8, cu notiţa:
"Un sac străin cîrpit cu petice proprii"

În clasa a XII-a, eu am scăpat de ironiile lui. Totuşi, el a comentat tezele colegilor mei. Pentru posteritate, îi rog să-mi comunice aceste comentarii.

De la Magnus (februarie 3, 2009):
ELEV: Tovarăşe profesor, pot să deschid geamul?
PROF. CALISTRU, privind peste ochelari: Stiu eu dacă poţi? Încearcă!

De la Nicu C. (februarie 3, 2009):
Costica, m-am uitat pe blog, tocmai voiam sa-ti spun de ..."in frac, da' incins cu un curmei de tei!"... Daca nu mai insel, cred ca Zum (sau altcineva?) a avut intr-o teza de romana expresia "criminal feros"... A fost mare haz. Cu drag, Nicu.

De la Mihaela O, acum Mihaela C. (februarie 4, 2009):
POVESTIND UN ROMAN, FARA SA-L FI CITIT, AM SPUS:
-"TARANII S-AU DUS LA ORAS SI AU CUMPARAT"... PENTRU CA IN MACULATOR ERA SCRIS "AU LUAT"
..... de fapt ei prădaseră un magazin. Am luat nota 9 şi n-am fost sancţionată pentru că nu citisem cartea. M-am revanşat cînd am avut ocazia. Nepoata d-lui profesor, eleva mea (la o clasă de filologie), a avut nota 10 la matematică pe toată perioada liceului.

De la Mariana K. (februarie 5, 2009)
Deocamdata nu am reusit sa-mi amintesc "perle" de-a lui Calistru. Mi-l amintesc cum statea in fata clasei cu zimbet ascuns si debitind cu ironie observatii asupra "capodoperelor" noastre si parca avea o slabiciune pntru Nusa... Toate cele bune, Mariana

11 comentarii:

Dan spunea...

Costele, uite ce-mi aduc eu aminte: parca Bibi scrisese "în foileton de gala" în loc de "faeton". Cam ca si "criminalul feros" al lui Nicu. Si eu am avut o perla, dar nu-mi mai aduc aminte comentariul: într-o teza am scris ca am sa ma ocup acum de Domnisoara Nastasia, fara ghilimetze, fara nimic.

Anonim spunea...

La ultima teza- clasa a 12-a din cate imi amintesc cea mai comentata a fost teza Laurei/ si punctata cel mai dur.

Costel spunea...

Anonim, anonim, ..... dar poate ne comunica cumva prenumele.

Anonim spunea...

Au mai fost si altii "fripti" nu numai Iris!

Costel spunea...

Ultimul comentariu se refera la blogul lui Dan (click pe Dan).
Intr-adevar au mai fost si altii "fripti", trebuie insa sa ne reamintim cu "placere".

Anonim spunea...

Yes We Can

DutoR spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Costel spunea...

Era o placere sa-l ascultam analizind tezele altora.

Miruna spunea...

La sfârșitul unei teze despre "Fraíi Jderi" am ]nv\rtit o frază despre plăcerea cu care este citit Sadoveanu oricând. El mi-a pus 8, dar mi-a scris pe teză: "Dacă teza aceasta este rezultatul plăcerii cu care l-ai citit pe Sadoveanu înseamnă că el este impostor".

Costel spunea...

N-am mai scris de mult la blogul meu. Mi-a trebuit un timp sa intru in contul meu.
Bine ai venit la dulceturi!

Unknown spunea...

Făcea tot timpul glume, dar nu te lasa să râzi.