joi, august 27, 2009

Sentimentul sovietic (III)


Gală de box la sala polivalentă. Meciul următor: un boxer polonez cu unul rus. La apariţia polonezului: aplauze multiple. În schimb rusul este huiduit, fluierat. Nu era rus sadea, provenea dintr-o ţară satelit (asia centrală)! Şi nici nu începuse lupta!

În concluzie, titlul s-a schimbat: sentimentul antisovietic.

PS. Circulă acum o leapşă de cărţi pe bloguri. Recomand o carte despre imperiul sovietic:
Imperium by Ryszard Kapuscinski.

PS. Link-ul de la comentariul lui Aneta.

13 comentarii:

Dan spunea...

Cui Maître? Iubitei, celui mai bun prieten sau dusman?

Costel spunea...

Tutulor, vorba lui nea nicu.

cronin spunea...

N-am inteles? : logica trivalenta ; sau 3 in 1.

cronin spunea...

@Dan Sugerezi, oare, transformarea naturala a aceleiasi persoane, odata cu trecerea anilor...?

Costel spunea...

Adevarat se bat cap in cap.
Sa nu-i sparga capul iubitei. :)

Dan spunea...

@Tutulor
N-am vrut sa-i pun pe toti zece destinatari, asa ca am luat trei la întâmplare. Uite ce-a iesit!
@Costache a lu' ...
Logica asta este de exemplu cea natural umana, chiar feminina as putea spune: da, nu si poate. Stabileste tu bijectia cu persoanele pe care le-am ales eu.
@Cronin
Orice raspuns as da îmi aprind paie-n cap.

cronin spunea...

@Dan
Diplomatic raspuns :) …
Si uite-asa, din vorba in vorba, inventaram noi logica masculina:
se adauga o gramada de “ma abtin” la cele trei elemente de baza - “da”, “poate”, “nu” - ale logicii feminine.

cronin spunea...

Intrebarea era: a--aleg unul din1 din3 (trivalenta)
sau
b- toti3 sunt unul.(3 in 1).

Costel spunea...

Mi se pare sau e real: sentimentul antisovietic, inspira comentarii ..

Dan spunea...

@Cronin
...dovada ca, eu nedând nici un raspuns, tu ai început deja sa tragi concluzii. Hai sa vedem în logica noastra masculina bivalenta: întrebarea initiala a fost a lu' Costache si ea cerea un raspuns din trei posibile (în logica cel mult trivalenta, chiar el o spune), asa-i? Da! Pe urma vii tu si spui: "Sugerezi, oare, transformarea NATURALA a aceleiasi persoane...", asa-i? Da! Adica daca eu sugerez cumva transformarea, ca NATURALA ar fi oricum... dac-ar fi. Nu-s chiar o gramada de "ma abtin", cel mult trei, da? Da! Inseamna ca eu de fapt nu adaug nimic la cele trei feminine, ma însel? Nu! Nici n-as avea ce, chiar dac-as avea ce, doar nu-s nebun! Acuma vorbind serios, la întrebarea ta nu se poate raspunde cu "poate". Prefer sa spun "Nu, zau ca nu mint!", decât "Da" si sa dau apoi explicatii. Si de abtinut vad ca se abtine Costache sa faca homomorfismul, parca asa se chema pe vremea mea. Acuma lasa-ma sa respir, obositoare mai e si logica asta masculina bivalenta!

anda spunea...

"LOGICIANUL: După cum văd, începeţi să vă clarificaţi."

http://www.tiuk.reea.net/21/serban.foarta.html

cronin spunea...

@Costel
Sorry, pentru abuzul ludic de logica.

Cine nu-si mai aduce aminte de statuia ostasului sovietic (cu o arma in mana – indecenta din majoritatea unghiurilor vizuale) care strajuia Copoul, la iesirea din Parcul Expozitiei? Ambianta alcoolica ii facea pe studenti sa recite destul de galagios in miez de noapte, dupa Pastorel:

Soldate rus, soldate rus !
Te-am inaltat acolo sus,
Nu pentru ca ai fi soldatul rus
Ce-ai speriat fecioarele,
Ci… pentru ca iti put picioarele.

Mai putini stiu insa ca, dupa 90, statuia a fost “mutata” in cimitirul eroilor (?) de la Eternitate, si ca dupa citiva ani a fost furata bucata cu bucata de intreprinzatorii tuciurii, care au vindut-o la fier vechi. Cu ce a mai ramas din ea s-a turnat soclul statuii lui Mihai Viteazu'. Un comentariu la un articol, din presa vremii, pe aceasta tema: “Moldovenii=ELITA”.

@Dan : De acord, q.e.d.

Costel spunea...

Am plasat link-ul lui Aneta pe blog. De la 1 septembrie, schimb directia povestirilor spre Scandinavia.