luni, iunie 07, 2010

George Samachisa


Colegii mei de facultate (Electronică şi Telecomunicaţii, Bucureşti) au descoperit un articol despre profesorul nostru Samachişă Gheorghe. El este vice preşedinte la compania SanDisk din California şi are 33 de brevete de invenţii în domeniul memoriilor: remarcabil, admirabil.

Deoarece trebuie să angajezi un avocat specializat, un brevet de invenţie costă aproximativ $20000 deşi sumele plătite la oficiul de inventii sînt de 10 ori mai mici. Inventatorul scrie partea tehnică iar avocatul scrie partea cu mulţi "herein" şi "hereafter" care-l apără în cazul cînd brevetul este violat. Fiind costisitoare, companiile mici sau inventatorii individuali ocolesc brevetele. Dacă prin sacrificii obţin un brevet acesta poate fi copiat de o companie cu posibilităţi. Bătălia se mută la curte unde cîştigă ăia cu avocaţi dibaci! În opinia mea (sigur există şi excepţii!!) patentele sînt folositoare doar companiilor mari. Cei mici constată că-i mai eficient să fie primii cu produsul pe piaţă.

Îmi amintesc un laborator cu domnul profesor unde trebuia să caracterizăm un tranzistor. Fiecare masă cu 4 studenţi primea un tranzistor obişnuit. Erau scumpi la vremea respectivă! Cînd să-l înfing în soclu i-am rupt un picioruş. M-am prezentat la domnul Samachişă:
- S-a rupt piciorul!
Mi-a răspuns cu o voce severă:
- E proiectat să reziste la 25kg forţă.
- !?
Nu doream să-l contrazic, deşi mai era varianta: studenţii anteriori au îndoit repetat picioruşul.


7 comentarii:

Mihaela spunea...

Numerosi romani s-au realizat in Occident- am si eu un exemplu:
http://www.ipexl.com/directory/en/inventor/Trajan_Nitescu_1.html

Costel spunea...

Aflam doar cind scriu ziarele. Traian Nitescu din Canada. Sa le uram sanatate si viata lunga!

Mihaela spunea...

Nu te-ai uitat la datele inventiilor, nascut in 1900,- nu mai este in viata din 1983 ,19 aprilie.

Costel spunea...

Iar am incurcat borcanele :)

Anonim spunea...

Mare bucurie o sa simt cand o sa citesc si o sa aud vorbind de romani realizati in Romania. Mda, sa ma scuzati, fiecare cu frustrarile lui, asta constituie una din frustrarile mele!

Costel spunea...

Acum cîţiva ani am plantat în curte un avocado. Am ales o poziţie naşpa, la umbra garajului vecinului, între un pom californian şi un palmier. În decembrie am tăiat palmierul şi am curăţat pomul. Avocado are anul asta vreo 40 de fructe comparat cu 4 sau 5 în anii trecuţi! Plus a crescut vizibil ... s-a dat la soare.

Mihaela spunea...

Samburele de avocado feliat subtire, netezeste zbârciturile fetei;- este extraordinar !