sâmbătă, mai 15, 2010

Falimentul Greciei


Am văzut ce se întîmplă cînd un magazin intră în faliment. Caută să scape de mărfuri şi organizează oferte. Încep cu reduceri de 20% pentru cîteva zile. Apoi 30%, 40% şi aşa mai departe. La 90% reducere, rămîn mai mult ciurucuri. Lumea ca la urs, disperată după chilipiruri, cumpără pentru nevoi viitoare sau virtuale.

Nu-mi dau seama ce se va întîmpla cu Grecia la falimentare. Îşi va vinde proprietăţile şi cetăţenii? Dacă da, mi-aş cumpăra o grecoaică cînd ajunge pe la 70%; să nu fie prea năsoasă.

Cum fucţionează mecanismul evitării falimentului?

Mi-am cumpărat o canapea pentru sufragerie de la IKEA. Dar mai întîi, am economisit vreo 6 luni apoi am măsurat locul şi stabilit o culoare. Săptămîna trecută l-am vizitat pe amicul Nick. El nu-şi bate capul cu problemele financiare, adică trăieşte din împrumut în împrumut.
- Să-ţi arăt noua mea canapea.
Mă ia de braţ şi-mi arată în sufragerie o canapea sănătoasă, niţel cam mare! Nu mai vorbesc de culoare!
- Tot de la IKEA?
- Nu, m-am tot învîrtit pe la magazinele de mobilă şi-am găsit oferta asta, plus mi-au dat un împrumut unde plăţile încep abia de la anul...

Grecia e în situaţie similară, cheltuieşte mai mult decît produce. Să evite falimentul, ia un nou împrumut.


4 comentarii:

Mihaela spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=XpjQJNNqRII

La Multi Ani !

Costel spunea...

Multumesc. Sa vorbesc cu Mircea s-o schimbe pe Veronica in Viorica :))

Dan spunea...

La Multi Ani, Constantine! Maine plec acasa (dincolo) si mai vorbim!

Costel spunea...

A trecut repede vacanta! Merci pt urari.