vineri, decembrie 11, 2009

Iar despre alegerile prezidenţiale


La recentele alegeri prezidenţiale Traian Băsescu a cîştigat la o diferenţă mică faţă de Mircea Geoană, datorită voturilor din diasporă. Candidatului PSD i s-a reproşat neglijarea diasporei!?

Totuşi, prin 1999, eu l-am văzut într-o duminică la biserica St. Mary Romanian Orthodox Church din Anaheim, California. Participam la parastasul de 40 de zile pentru Mihai, prietenul meu întîlnit în 1984 la Roma. Biserica, ridicata prin strădania părintelui Avramescu şi a enoriaşilor din Orange County, era plină. Ne-am găsit locuri pe băncile din spate. Părintele a anunţat:
- Avem în mijlocul nostru pe ambasadorul Romaniei în Statele Unite, domnul Mircea Geoană. La sfîşitul slujbei vă va adresa cîteva cuvinte. Pregătiţi-vă eventualele întrebări, dumnealui se grăbeşte spre o altă întîlnire.

Slujba a început. N-o ascultam. Îl revedeam pe Mihai învîrtind celebrii lui mici pe grătar. Apoi plin de tuburi la spitalul Kaiser Permanente. Să-l mai înveselesc, i-am zis:
- Mîine poimîne mori şi nu mi-ai spus reţeta secretă a micilor !
Atunci el mi-a descris-o cu lux de amănunte. Apoi i-a zis părintelui care tocmai sosise:
- Să nu mă lauzi la înmormîntare!

Trezit din reverie, o întreb pe Roşcata:
- Cît durează slujba?
- Normal o oră, dar în cinstea ambasadorul grăbit, părintele a prelungit-o la peste două ore.


5 comentarii:

Anonim spunea...

Aseara am avut rabdare vreo 15 minute si m-am uitat la televizor, mai exact la Antena 3. Invitat: Mircea Geoana. Ce am retinut... Din etapa americana a vietii lui a invatat ca numai o campanie pozitiva este utila si necesara, el nu a facut niciodata campanie negativa.
Chiar asa sa fie in America? Numai campanii pozitive?
Pe langa subiect, dar ma gandii sa-ti scriu totusi! :)

Numai ganduri bune pentru Wilson.

Dan spunea...

Chiar asa sa fie la PSD? Numai campanii pozitive?

Costel spunea...

@ Dunia: In perioada respectiva, cind Geoana era ambasador erau si in America mai putine campanii negative. Dupa 20 de ani ....

Multumiri din partea lui Wilson. Acum arata k un boschetar. A depasit cu 3 luni previziunile veterinarului.

@ Danut: PSD trece la campanii imaginare.

Baricada spunea...

Îţi dai seama ce s-ar fi întâmplat dacă Geoană ar fi participat la slujba din Vinerea Mare, ori la cea de Înviere... Aţi fi ieşit din biserică mai bogaţi cu 12 ore de ceremonial religios...
Altfel, condoleanţe pentru Mihai şi scuze, dacă am fost deplasat... dar, uneori, când intră-n peisaj diversele excrescenţe ale politichiei "băştinoase", mi se estompează, culpabil, şi minimele inhibiţii...

Costel spunea...

Intr-adevar de inviere l-ar fi linsat :)))