vineri, ianuarie 29, 2010

Noutăţi (I)


1. La blogul: Teze la limba romană, am primit un comentariu de la nepotul profesorului meu de limba romană, domnul Calistru.

Întamplător am găsit blogul şi mi'a făcut o deosebită plăcere să citesc întamplări despre bunicul meu...vă mulţumesc...acum e mai viu în amintirea mea!

Deci n-am scris poveştile astea chiar degeaba!

2. La blogul: Norocul, loteria şi Wilson (I), am primit un comentariu de la Flavius Ţerbea:

Pe vremuri i-au spart hoţii restaurantul lui taică-meu (pe langă bere şi mici se vindeau şi lozuri...puse pe o roată de sarmă) şi poliţaii au descoperit o gramadă de hartie în mijlocul biroului: băieţii stătuseră ore întregi acolo desfăcand lozuri în plic! Oare au caştigat ceva?! A, şi au furat toate ţigările şi carnea din "unitate"...

Am click pe blogul lui şi l-am găsit supărat la moartea bunicului. Aşa frumos scrie despre bunicul lui încit mi-am amintit de al meu. Bunicul meu a dispărut cu două luni înainte de a împlini 101 ani. A luptat în ambele războaie mondiale. L-am întrebat cum a fost în al doilea:
- Usor, aveam deja 43 de ani, şi m-au repartizat 5 ani la aprovizionare.
A muncit, a iubit, a crescut o groază de copii, a fumat şi nici nu încep aici subiectul băuturii! În august 1998 au fost nişte călduri infernale la Bogdana! Fetele lui, acum şi ele babe, venite să-l îngrijească, l-ar fi mutat în pivniţă. Acolo însă, era butoiul cu vin şi cîteodată, ocupate cu treburile curente, l-ar fi scăpat nesupravegheat. Ce să mai spun, Dumnezeu să-l ierte!

L-am văzut ultima oară în 1997. Tocmai se întorsese singur de la biserică. M-a luat la o parte:
- Ce-i tataie?
- De ce-ai plecat departe, s-o superi pe maică-ta?
- Asta-i un subiect vechi de 13 ani!
Mă ia cu mîna dreaptă după umăr şi-mi şopteşte la ureche:
- Am o problemă.
Aştept răbdător.
- Nu mai pot socoti!
Mă abţin de la rîs, mai ales că-l vedeam serios.
- Si la ce-ţi trebuie să socoteşti?
- Mi-au returnat autorităţile pămîntul şi l-am dat în arendă. Banii s-au schimbat, milioane ...
- Îţi trebuie o contabilă.

Alţii sînt mai norocoşi la contabile. De exemplu Mihai, prietenul meu în perioada de medic veterinar la un IAS în Făget (Arad). Nevasta lui, Stela, îl bănuia de o legătură extraconjugală cu contabila însă nu avea nici o dovadă concretă. Menţionez: în toate povestirile, atestate chiar de Stela, Mihai se referea la ea: contabila cu păr pe ţîţe.




Niciun comentariu: