joi, octombrie 23, 2008

Despre criza financiara

Am savurat bancul din Ziarul de Iasi:
"Azi am incercat sa fac o retragere dintr-un bancomat, insa am primit mesajul: fonduri insuficiente. Nu stiu daca se referea la ei sau la mine."

In 2006 mi-am cumparat o Altima 2.5S noua (Altima nu Ultima, iar S nu inseamna special, ci standard). Dupa ce m-am targuit indelung cu baietii de la dealerul Nissan, am ajuns la un pret convenabil * $16000 + taxele. Planul era: sa ma imprumut de $10000 si sa pun eu restul. Cum imprumutul Nissan avea o dobanda de 8.9%, m-am gandit ca pot sa-mi gasesc eu, aiurea ceva mai convenabil.
M-am prezentat de urgenta la sediul cel mai apropiat al bancii Union Bank of California, fiind clientul lor. Reprezentanta bancii, a ascultat cerintele mele, s-a uitat in terminalul ei, m-a condus intr-o camera doar cu o masa, un scaun si un telefon. Singurel citeva minute, pana m-a sunat o voce barbateasca. M-a intrebat: cum ma cheama, cind si unde m-am nascut (parca ar fi auzit el, de Bogdana) si unde stau acum. Lectia de filozofie: cine sintem, de unde venim si unde ne ducem!

Interviul fiind terminat, reprezentanta m-a anuntat ca am fost aprobat pentru un imprumut de: $100000.
- Bine, dar eu am cerut doar $10000?
- Restul, ii folositi la nevoie, contul ramane deschis.
Dupa parerea mea asa a inceput criza financiara.
Acum, in plina criza, daca as cere $10000, mi-ar acorda doar $1000, pentru care ar trebui sa completez nenumarate hartii, semnate in fata notarului.

* Cum stiti daca ati obtinut un pret convenabil? Cind, la finalul tranzactiei, le spuneti:
- La revedere,
iar ei nu raspund.

2 comentarii:

ina spunea...

Dom'le, eşti fenomenal! Eu am luat-o de la capatul blogului pentru că e o adevărată plăcere să te citesc, îţi mai spun una alta pe parcurs, deocamdată am simţit nevoia să-ţi spun asta.

Costel spunea...

Merci, azi m-am gindit sa scriu si nitel despre Venetia. Iar in ian 20anul asta, e Naina cu taximetristii rusi in LA.