luni, august 24, 2009

23 August (III)


Sîmbată am fost invitaţi la o zi onomastică: musafirul Corneliei din Bucureşti, vărul ei şi tizul meu.
- Nea Costică, 22 sau 23 august?
- 23.
- Dar pe vremuri la defilare, ai participat?
- Da. Odată, cînd m-am angajat electrician la un trust de construcţii, mi-au repartizat steagul. M-am prezentat şi pentru că o tot lălăiau, iar eu trebuia să mă întîlnesc cu amicii la grătărele, am aruncat stegul în boscheţi şi valea.Pe 25 august m-au luat maistrul şi secretarul de partid la chestionat.
- Ce întrebări?
- Stii tu, genul; citesc în ochii tăi: duşman al poporului! I-am înmînat buletinul.
- !?
- Data naşterii: 23 august 1944. Nea Costica ne-a lăsat şi pe noi cu gura căscată. I-am urat din suflet: La Mulţi Ani!



4 comentarii:

Dan spunea...

Deci musafirul, varul si tizul erau una si aceeasi persoana: Nea' Costica? Si Cornelia? Vorba lui Sorescu "aici e ceva neclar" în poveste.

Costel spunea...

Pai ce eu sint nascut in 44 ?!
Nu mai vorbesc de 23 august. Iar nea Costica a mentionat: in perioada respectiva 43-44, tatal lui lupta pe front!? :)

Mihaela spunea...

Presupun ca urmeaza- "23 August(IV)"-; ca lucrurile nu prea-s clarificate !

Costel spunea...

Revin la 23 august (I) si anume:
sentimentul sovietic!