vineri, mai 11, 2012

Sfîrşitului începutului

După o anumită vîrstă orice zi e un cadou. Fiecare îşi stabileşte "anumita" cu metode proprii. În unele zile cadou te năpădesc amintirile. Unii susţin că-n memorie, omul păstrează toată viaţa lui, doar accesul se pierde; adică nu mai ştim adresa şi parola anumitor feliuţe de memorie.

Amintirea mea cea mai îndepărtată e cînd am căzut din pod, pe la vreo trei ani. Cineva uitase scara pe chepengul deschis al podului. M-am urcat şi-am descoperit spaţiul minunat destinat vechiturilor, lucruri considerate imediat nefolositoare dar cu posibilităţi viitoare.

Am rămas fascinat de o maşină de cusut, damblagită. Roata din dreapta cu mîneraş funcţiona satisfăcător. Am tot învîrtit-o pînă am ameţit. La plecare m-am împiedecat de scară şi-am căzut rostogolindu-mă din treaptă-n treaptă. O vecină m-a găsit leşinat. A fugit grabnic la mama:
- A căzut Costel!
- Nu-i nimic.
Mama adera la teoria: copii trebuie să se descurce singuri. De mic m-ă lăsa singur în casă.
- Da-i curge sînge din ureche!
De fapt mă lovisem la bărbie. M-a transportat în braţe la vecinul nostru, medic evreu cu care tata nu vorbea. Nu era o dispută rasistă. Medicului avea un băieţel alintat, să nu spun prost crescut. Cînd tata venea de la serviciu băieţelul îl striga de după gard:
- Băşinosule!
Replica venea cu-njurături şi iaca aşa se nasc conflictele.

9 comentarii:

Dan spunea...

Noroc ca înca n-am ajuns la vârsta asta! Ce se întâmpla acum prin lume, dupa ce am colindat prin toata Ioropa s-ar putea numi "Inceputul sfârsitului".

Costel spunea...

Ai vazut ieri meciul Manchester City - QPR ?
O data la 1000 de meciuri mai vizionezi asa ceva.

Anonim spunea...

Va puserati voi aici la taina amandoi, ca-n poiana lui Iocan.

Costel spunea...

Cam asa ceva :))

Dan spunea...

Vazut! Se poate sa nu vad asa ceva?
Si-aici e bataie mare, om vedea sâmbata viitoare...
Cine-i Doamna care se ia de noi? ;))

"ptiortat agaimect" - fi-ti-ar cuvintele de control!!!

Costel spunea...

1. Montpellier are 79 puncte si +33 goluri
2. Paris SG are 76 puncte si +33 goluri

Prima joaca in deplasare un meci usor: Auxerre - Montpellier. Auxerre este deja retrogadata. Are nevoie de un egal dar poate cistiga si daca pierde.

A doua joaca in deplasare un meci greu: Lorient - Paris SG. Lorient cu 39p poate fi ajunsa de Ajaccio cu 38p dar aceasta are meci greun la Toulouse.
Asta din urma vrea si ea un loc la cupe.

In concluzie Montpellier este noua campioana a Frantei.

Dan spunea...

Tu spuneai de meciul lui City unde nimeni nu mai spera nimic. Probabil va fi cum spui tu, dar...

Mihaela spunea...

La Mulți Ani !
Mihaela și Mihaela T
-Sunt mândri foc : les Montpelliérains.

Costel spunea...

Multumesc!
Mai ales adversara: PSG este plina de banii din Qatar.