marți, septembrie 16, 2008

Singurul nuc

Ieri seara am mancat 21 de nuci verzi. Tai nitel din codita si partea verde ca sa descoperi crapatura, cu varful cutitului, desfaci nuca in doua. Scobesti miezul si cureti miile de coji, cu dificultate. Iami...iami... Nu mint, mainile imi sint inca maronii, stanga degetul mare si aratator ca un oval, dreapta toate degetele. As putea sa va fac si o poza.
Le-am furat din singurul nuc pe care l-am vazut eu in California. E in curtea unui cetatean, cu ramuri si in aleea din spate. Aleea asta, se termina in strada Stejarului!?. Daca culegi nucile cu atentie si nu vorbesti cu cine te ajuta, nu te simte labradorul cetateanului. Fiica mea mi-a zis ca ar fi mai bine sa cer voie proprietarului, care nu pare a culege nucile niciodata! Doar ciorile sint competitia noastra. E mai interesant fara permisiune.
Prima data cind am vazut pe vineva furand, a fost dupa terminarea cooperativizarii in Romania:gradina mare din jurul casei bunicului, s-a micsorat de cinci ori. Ciresii, merii, prunii, acum ai cooperativei erau neingrijiti si ramaneau neculesi. Bunicul il lua pe Chiper, care doar scheuna incet la apropierea anumitor persoane si culegea fructele.
Cum s-ar spune, fura din propria gradina.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Te-am rugat sa ma chemi si pe mine cind furi nuci.