joi, septembrie 04, 2008

Sondaje

M-am gandit toata dimineata care o fi scopul unui sondaj? Definitiv sa imbunatateasca activitatea si viata oamenilor. Sa le arate calea eficienta de urmat.

In Romania dinainte de 1984, nu prea am intalnit sondaje.

In California m-am lovit de ele, in urmatoarele forme:

- In anii 80 ne-am luat un Ford nou. La citeva luni am fost invitat sa particip la un sondaj platit ($50). Evenimentul avea loc intr-o sambata, la Marriott LAX. Peste 50 posesori fericiti de Ford erau prezenti si dupa vreo ora de asteptari plus bauturi racoritoare, am trecut la completarea chestionarului. Am inceput costiincios dar dupa vreo 10 minute m-am oprit si l-am rasfoit. Erau si intrebari simple si complexe legate de dealer-ii de masini Ford. Un calcul sumar: 1/2 + 1/2 ora drumurile, o ora cu bauturile racoritoare, 3-4 ore chestionarul, deci sub $10/ora. Am terminat chestionarul intr-o ora, cu ajutorul experientei unor laboratoare plictisitore din politehnica, unde puneam rezultate decente, din burta. Ford Motor Company nu m-a mai invitat la alt sondaj. Dupa experientele avute cu Ford-ul, urmatoarele masini cumparate de mine au fost japoneze.

- In anii 90 primeam la servici chestionare de diverse sondaje care contineau si 1$ nou nout. Aruncam hirtiile la cos si luam dolarul. Dupa un timp n-au mai venit. Poate ca daca le-as fi completat mi-ar fi trimis altele cu 10$ in plic, cine stie?

- Cele mai multe sint pe telefon. Aplici pentru un jurnal tehnic gratuit si te suna unii cu accent indian. Acesta + accentul meu romanesc = neintelegere deplina.

- Participarea la sondajele online din proprie initiativa, sint cele mai placute. Acum 2 luni, am aderat la unul care suna cam asa: cerem demisia antrenorului echipei nationale de fotbal a Romaniei, dupa esecul penibil la Campionatul European de Fotbal 2008. Initiativa esuata pana in prezent.

Niciun comentariu: